>

Monday 15 October 2012

tolong! tolong! tolong!!

serabut. rasa berdosa. perlukan jawapan yang tepat. perlu buat keputusan. perlukan bimbingan.

apa beza berusaha ke arah jodoh, dengan alaa memang kapel buat dosa pun. grr.

''aku taknak main2 kali ni, aku serious. aku taknak just tunggu pasrah 'tengoklah kalau ada jodoh'. Tapi aku nak berusaha ke arah jodoh''

adakah ni cuma alasan?

tanya diri sndiri, jujurnya, aku serah semuanya kat Allah. kalau ada tu, ada lah. kalau dia, alhamdulillah. arrrghhhh serabaiii!!! dari nak kawan biasa dan kawen kalau sampai masanya, sekarang dah mcm bercinta pulak. THIS IS NOT LIKE WHAT I WANT!

aarghh ecan.!! serabai

memang suka, tapi hang dah macam tak percaya kat Allah ja..? mcm tak percaya yang jodoh tu kat tangan Allah. astaghfirullah. tak, tak. salah ka? aarghh bengang. jap, kalau kita suka orang tu, adakah kita perlu lepaskan dia mcm tu ja dan tunggu kalau ada jodoh, ada la. or kita kena berusaha ke arah jodoh *erk* contoh mcm, contact dengan dia, berkenalan dengan dia nak kenal perangai boleh masuk ka tidak, then sampai masa masuk minang dia? anyone please....??

adakah aku memang dah nampak jawapan dia tapi saja buat2 tak nampak sebab aku sebenarnya bosan hidup sorang2. ha ha ha. atau adakah betul apa yang aku pikir pasal taaruf phase tu..? grrr.

sekarang aku nak buat apa? teruskan mcm biasa? atau putuskan..?
nak buat2 tak tau ja..? kalau satgi aku mati mcm mana?? arghhh bencinyaaaaa!!!

siryes nak buat2 taktau ecan ??

siryes nak hentikan bahagia ni..?

dengg! benci! sakit hati! sapa2 plis say something bagi bukak skit mata gua ni. dah kelam rasanya.

Dari Ar Rabi' bin Anas meriwayatkan, ''Aku tertawa (hairan) kepada orang yang mengejar-ngejar (cinta) dunia padahal kematian terus mengejarnya, dan kepada orang yang melalaikan kematian padahal maut tak pernah lalai terhadapnya, dan kepada orang yang tertawa lebar sepenuh mulutnya padahal tidak tahu apakah Tuhannya reda atau murka terhadapnya''




11 comments:

  1. Jodoh tu memang di tangan Dia :-) buat la solat istikharah, insyaAllah dapat petunjuk. Tapi jangan kapel walaupun dah suka. Kapel haram

    ReplyDelete
  2. Lepas dah dapat petunjuk yang si dia tu jodoh kita, barulah kita berusaha dapatkan dia, insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks, tp still tak clear dgn ''berusaha dapatkan dia''. :'( mcm mana tu

      Delete
  3. kalau takot berbuat dosa, takot bergelumang dgn dosa, bercintalah mengikut syariat islam, cann .. kita tau kan ape haram dan halal dlm perhubungan . so, bercinta mengikut syariat islam . kalau dia blh terima, dia lah jodoh terbaik kita yg diberikan oleh Allah . =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks, tp bcnta ikut syariat islam tu pulak mcm mana?

      Delete
  4. tue la duk baca sangat tulisan hilal asyraf tue..kan dah serabut,penulis nie pandai bermain dgn kata2..Islam nie simple ja nk faham, apa haram jelas apa yang halal jelas..

    sms/call berkenalan tue tak haram. menyimpan perasaan dan meluahkan perasaan pun tak haram. yang haram bersentuhan, berdua2an sehingga menimbulkn fitnah dll yang jelas hukumnya.

    perkara yang melibatkan hati, masih dalam hati tidak ada yang haram melainkan berkaitan perkara tauhid. halal dan haram semuanya setelah diterjemahkan dalam perbuatan.

    belajar lagi..ilmu itu cahaya yang menerangi kegelapan...
    all the best

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu mcm pijat ja ni hukhuk..oke2..thanks..hihi..hihihihihi

      Delete
    2. kuang asam...baik cikit nk panggil nama org ok

      Delete
    3. hahhahaha eh bukan ka? hahah gaya tu dah sama

      Delete
  5. Replies
    1. dah memang ada sama..tue tu lah..then ckp psal hati..haritu pn dh ckp psal hati..pastu psal hilal..dia dahla tuu

      Delete