>

Saturday, 1 December 2012

nafsu perempuan yang mengganas

Assalamualaikum

ehem..so, well... ekoran daripada kebengangan semalam (lumrah kehidupan ecan sentiasa dihiasi dengan hari-hari bengang) aku pun decide nak tulis pasal ni. 

nafsu pompuan ada 9. penah dengaq kan pasal ni? aku taktau ni ada cakap dalam hadis ke hapa tapi secara logiknya aku rasa macam benda ni betul. at least betul untuk diri aku la. tak pasti la cukup 9 ke tak nafsu aku tapi yang pasti banyak. ada nafsu makan nafsu kat barang2 comel nafsu kat fesyen nafsu tuuut nafsu amarah dan bermacam-macam nafsu lagi. perghhhh..di sini kita boleh buat kesimpulan bahawa ecan seorang yang sangat bernafsu. hahah. okefoine aku rasa macam hapee jeee. apa benda yang aku nak cakap ni! maaf maaf. sila bertenang. hashtag kodahkenape

cuba bayangkan perasaan anda  bila anda dah lama teringin satu atau beberapa benda tu tapi anda takda duit time tu. sambil menahan sebak di dada dan melap-lap air mata di pipi suci anda pun berazam dan berikrar bahawa satu hari nanti benda tu pasti akan ku miliki!!  then satu hari tu anda ada duit lebih. dengan tangan yang terketar-ketar anda menahan teksi atau menyetat kereta (bagi yang ada kereta. huntonglerr kome) lantas pergi membeli barang idaman tersebut. malangnya, tak semena-mena ada orang persoal.

si polan : kenapa beli benda tu? perlu ka?

anda : apa salahnya..bukan selalu..dah ada duit lebih..

si polan : kalau ada duit lebih pun tak semestinya kena habiskan. kan bagus kalau simpan untuk benda yang perlu. ni beli benda2 mengarut.

anda : alaa...orang dah lama teringin benda ni. dah ada duit lebih beli la..

si polan : tengok tadi awak kata battery lappy awak rosak. kalau duit tu awak tak beli benda merepek tu sekarang dah boleh beli batery lappy

anda : (dalam hati : AKU DAH LAMA NAK BENDA NIIIII!!!!!!!!!)

si polan :  kalau benda tu tak perlu tak payah la beli. saya just nasihat ja.

anda : habistu apa guna hidup kat dunia ni? semua benda tak boleh beli. mcm dah hilang kegembiraan dalam hidup. yang kita nak semua kena pendam. just sebab benda tu tak perlu. tapi orang sukaa!!

si polan : sy tak kata pun tak boleh beli. beli la kalau duit tu dah banyak sangat sampai semua benda yang perlu dah ada. beli laa.. awak dah besar, dah boleh pikir semua. saya just nasihat. terserah nak ikut ke tak. i'm not controlling you. i don't even have the right to control you.

anda : hmm............ (dalam hati : aku dah lama naaaaak benda niiii) *lap-lap air mata*


okefoiine bila tulis mcm ni baru nampak siapa betul siapa kurang kebetulan ha ha ha ha. heh =..='

antara kehendak dan keperluan. contoh la barang di atas adalah rantai super comel. alaa memanglah rantai tu tak boleh digunakan untuk mengacau makanan di dalam periuk mahupun untuk menyeterika baju ke kuliah, TAPI,  teringin kot.. tolonglah faham benda tu comel. tolonglah faham perempuan memang sukakan kecomelan. tolonglah faham perempuan memang suka berhias. bukan nak tayang kat orang pun. saja ja suka-suka sendiri. tu pun tak boleh...

memang betul cakap si polan tu kalau simpan duit yang lebih tu dah boleh beli benda yang perlu. tapi..... teringin kot T.T dahtu bila anda nak beli tabung comel dia cakap tak perlu jugak. macam mana nak simpan duit yang lebih kalau takda tabung.....

memang. duit lebih tak semestinya kena habiskan. memang. tambah-tambah lagi untuk benda-benda yang tak perlu. memang. tapiii...... 

aarrghhhh!! benci penjual barang-barang comel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



kesimpulannya yang dipersalahkan tetap salah. bila tulis macam ni baru nampak betapa salahnya anda itu. hikhikhik *gelak dalam hati sambil buat muka serius takmau mengalah* oke, mulai sekarang, anda, ya anda lah ecan wei, harus mulai membezakan yang perlu dan yang tak perlu. tolonglah sedar yang hidup ni sangat memerlukan wang. banyak lagi benda yang betul2 perlu berbanding music box. purliss lah. 

sedikit peringatan untuk ecan :

1) sebelum beli pikir dulu benda tu perlu ke tak. ada kegunaan tak? contoh mcm tabung boleh blah lagi laa. ada gak function. tambahan pula tabung yang comel dapat menambahkan semangat untuk menabung. yeay! kalau music box plak mcm tak perlu. untuk apa? larat plak hang hari2 nak tengok natang tu pusing kan. mau seminggu terus tinggal berhabuk

2) selalulah beringat yang kalau ada duit lebih tak semestinya perlu habiskan. mungkin berguna di hari tua. pasti anda tak menyesal. 

3) setan suka membazir. ecan takmau jadi mcm setan. so ecan jangan membazir!!!

4) tanya pendapat si polan. selalunya orang kedekut ni ada alasan kukuh untuk mematahkan hujah orang boros. haha. seriyes lawak hambar. 


p/s : teruskanlah doa kat saudara2 kita kat Palestin dan negara2 yang mereka ditindas. mereka perlukan doa kita 





7 comments:

  1. sapa si polan tu? Dr. S la tu....

    ReplyDelete
  2. si polan dan si polan naaaa ..hahahah XD

    ReplyDelete
  3. uihhh...benda comel2 ni mana boleh tahan kan dear ecan. so jangan jimat2 , beli jer semua. hahahaha. *gelak setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhahaha momoy ni memang laaa....

      Delete
  4. sep sikit! kite dulu sblm kawen pon mcm tu jugaq :P

    ReplyDelete
  5. Si polan tak polan aku gigit semua org - manusia misteri

    ReplyDelete