>

Wednesday 18 December 2013

Jubah A cut cantik dan murah

Assalamualaikum

Haa..ni first time aku nak cakap pasal baju kat blog ni. Tak penah gi sebelum ni hihi. Sekarang ni kan tengah pemes jubah or dress stail princess cut or A cut or umbrella cut. Banyak nama orang bagi tapi jenis dia lebih kurang ja. Bentuk cam A means kembang bawah. So, aku ada jumpak satu online shop yang jual jubah style ni dengan harga yang reasonable dan afforable even untuk student. Seriously aku tak tipu.

Memang banyak sangat sangat dah website yang jual jubah. Teramat amat banyak dah aku jumpa. Tapi aku tertarik kat satu kedai ni. Kenapa? 

First, sebab jubah dia memang ikut syariat; sederhana tapi still cantik. Sebab ikut taste aku, aku prefer baju yang tak terlalu bergaya. Simple ja tapi nice. Second, sebab afforable! Jubah RM60 termasuk postage okay tak hang rasa? Haa..kan..kebanyakan standard harga jubah sekarang mana ada macam tu. Selalunya RM70 ke atas exclude postage. Lepastu yang ni pulak hang pilih warna sendiri, saiz sendiri, pastu bagitau dia tangan nak cuff or tak, nak straight cut or A cut, nak poket ka tak, kalau nak nak boh belah kiri ka kanan ka or dua dua. Semua boleh. Orang panggil custom made.

Cuma satu ja la, kalau hang spesis manusia takleh sabar, or memang hang nak jubah ni secepat mungkin, better cari kat tempat lain la. Sebab yang ni bukan ready stock. Depa bukak tempahan dalam seminggu camtu, beratus tempahan masuk, lepastu depa tutup tempahan, baru depa jahit satu demi satu ikut permintaan pelanggan. Kalau hang tempah awal, inshaallah 2 or 3 minggu kemudian boleh dapat dah la kot. 

Macam aku haritu nama aku ada kat group ke 2, aku dapat jubah aku sebulan kemudian. Lama dak? Dan la keeksaitedan hang dah hilang, dan maybe gak hang dah lupa hang ada order jubah haha. Aku le tu. Pastu bila satu hari posmen mai ponpon depan pintu pagaq baru hang tekinja kinja belakang tirai sampai kejang satu badan sambil tunggu ayah hang pi amik kat posmen hikhikhikhgjhjdhuihdiuhui eksaited nak mampos. Seriyesli. 

Lepastu keeksaitedan hang tak tamat kat situ ja. Bila hang pakai lagi eksaited tak habih habih. Sebab inshaallah hang akan puas hati. Tambah tambah kalau hang dah bagi ukuran yang perfect. Memang cantik sangat. Nampak flowy2, lepastu terletak elok ja kat badan. Ekceli aku tersalah size masa order haritu. Aku saiz M tapi sebab aku takut terkecik so nak selamat aku order L. Dapat agak gedabak tapi disebabkan dia A cut, bawah memang kembang, so dah cover dah kat situ. Tak nampak gelebeh langsung. Lepastu tudung aku cover belah atas baju yang nampak besaq, so orang tengok memang elok elok ja. 

So, kalau nak order, order cepat cepat okeh. Sekarang tengah bukak order. Dia tutup 21/12/13 ni. Kalau dah tutup tu, tunggu bulan 2 next year la baru bukak balik kot. Depa ada jual tudung labuh dengan purdah jugak. Apa apa boleh cari depa dekat stagrem : @alhafiz_shop . Nak order, klik sini : alhafiz shop . Ada borang dalam blog depa tu. Nak cari aku pulak kat stagrem sila cari @ecanfadhlina haha dan lagi pomot stagrem sndiri kbaibaiabaiabia aku rasa aku high malam ni.

Ni gambaq aku pakai jubah dari alhafiz_shop. Malaih gila nak crop crop aku tak selesa update blog pakai lappy lain hmm hmm aku printscreen setepek sini ja la haha. K, tata. Wassalam.

*gambar dah di delete disebabkan aku sekarang dah taknak upload gambar sendiri dalam laman sosial*

Eh jap, tolong doakan aku dan semua kawan2 aku dapat result baik untuk exam haritu. Thanks :)

p/s : ini bukan aku jual k. saja ja aku promote sebab aku support. inshaallah duit lebih nanti aku order lagi :D

17 comments:

  1. ecannnn...panas dak..aq tgok kat insta hg ada 3 kaler...hg amik kaler apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat tadi aku pakai takda rasa panas pun. biasa. kain jenis peach koshibo, macam kain buat baju sekolah. selesa :D aku amik 3 kaler; mint green, pink yang dlm gmbaq ni dgn biru mcm kain sekolah menengan tapi gelap sikit. mula2 ingat nak tunggu ada gmbaq pakai semua kaler dlu baru update entry ni bagi hampa tengok contoh byk skit. tapi dah order pun nak tutup dah lagi 2hari so better aku post siap2 walaupun 1 gmbaq ja ada. huhu

      Delete
  2. thats greats...hehe nk 1...tp tulh...tgu lan kali pulak kiki...
    hg blh jadi duta depa lepaih nih.. :P

    ReplyDelete
  3. salam...

    wah lau 60-free pos pla tu mmg mura tu...jrng jmpe jual o9 hrge jubah mura cmtu.. ble g cuci mate jap ni..heee =D

    ReplyDelete
  4. suka pakai skirt labuh.. hihi.. stkat ni tak pernh lagi pakai jubah

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la. best ja. cuma satu la kurang jubah; kena jaga betul2 tak bagi kotor especially bahagian bawah sbb nanti nak solat susah kalau kotor. kalau mcm jeans or bju kurung kan boleh buka kalau nak solat. jubah mmg tak la. tu la satu2nya kekurangan jubah bagi saya hehe

      Delete
    2. Bagi pemakai jubah ada syariat membenarkan ianya dibawa solat . boleh check google.. Hehe

      Delete
  5. cantiknya .... yang pink tu sangat menawan
    tak pernah pakai jubah
    baru nak cuba-cuba pakai maxi yang labuh-labuh

    Amin. semoga dear lulus cemerlang

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin! smoga lulus cmerlang sgt2!

      btw, try la momoy. lebih kurang mcm dress cuma versi tak ketat la. best ja rasa :D

      Delete
  6. Cantik.. Kalau awak buka instag try tengok dekat wadiadra, dekat situ pun ada jubah lelawa. :)

    ReplyDelete
  7. assalam awak, jarang tak jubah ni? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dok tengah panas bolehla nampak gak sikit2. tambah lagi yg kaler cerah. kalau kaler gelap inshaallah tak nampak :)

      Delete
  8. Hi :) Haritu beli tiga colour kan? One more Mint green. Ingat nk beli mint green. Boleh tak letak gambar ? hehe tak dapat bayang kan.

    ReplyDelete