>

Tuesday 12 June 2012

jadual harian gua sepanjang cuti semesterr

assalamualaikum

heyya everybody! watcha doin' ?? le me is bored. veqy muchas. like chicken pullorum. got any idea on whadehek im talking bout? chicken pullorum?? kihkihkih.

dah hampir 3minggu aku merayakan sem break. dengan jadual yg hampir sama saban hari membuatkan hari hari indahku kadang kala terasa bosangnya ya rabbi. nyaris nyaris aku bunuh diri akibat derita yg tak penah bosan menjenguk. mungkin derita masih belum cuti sem. agaknya lah. boring gilos kot. penah satu petang yg indah aku naik beskel keliling rumah, sampai belakang aku turun sungai, dengan niat ingin bunuh diri 'wahai kebosanan, marilah kita tenggelam bersama2 biar dunia pula merindui kita' sejurus lepas aku kata mcm tu tak semena-mena ayah aku panggil, ajak tolong bancuh simen kat bawah sungai tu. ayah nii titew baru nak bunuh diri tau. nasib baik lagi. kalo tak mmg bukan aku yg tgh type entry nih skrg.

tu lah manusia. time skolah meregeh nak cuti. time cuti kata boring. tak penah puas. semua tak kena. luku sedaih tang dahi baru tahwan. tu la depa. aku tak. aku budak kolej, bukan skolah. sbb tu aku meced. lalal~
ehh tau dak. aku tak pasti jin apa yg masuk dlm tubuh sihatku ini, sepnjang 18tahun lebih aku hidup, aku rasa kali ni aku syg sgt dgn diriku. sbb aku dah tak kena beletiaq sbb malas. hikhikhik skrg gua rajin wei (sumpah ni bukan masuk lif tekan butang sndri) tiap2 hari bangun tido terus gua brekfes tanpa gosok gg terlebih dahulu, gua bukan pengotor, gua penjimat darlie. pas makan gua lepak2 depan tv nonton apa yg patut. tak kesahla pukul berapa pn gua nak mula buat projek, tapi slalunya dlm pkul 11,12 la....

first gua basuh pinggan.. fyi, pinggan mangkuk gelas cawan dalam rumah gua bukan mcm hampa punya tau. siyes tak sama..nih gua cakap dlm kuantiti yg diguna pakai tiap2 hari. okeh nak senang ckp mcm nih. ilya iaitu sorang dr 5org adik2 gua, masuk dapur minum air susu. tiba tiba kimi, iaitu adik first gua, bawak kluar air oren then dia minum. ilya yg terliur lantas menuju  ke tmpat cawan dan dia amik cawan lain pastu dia minum oren. habis oren dia nak filter balik mulut dia, dia amik cawan lain lagi, dia minum air mineral. itu ilya. tak campur lagi ilma, kiyat, ikmal, dan lain lain lagi. plus tu baru cawan, bukan pinggan lagi, bukan mangkuk dan sebagainya. PLUS kami makan bukan ikut time. selagi ada makanan kat dapur tu selagi tu dapur akan sentiasa dikunjungi kami yg tak penah mahukan dapur kesunyian tanpa teman. got it? so paham2 la jumlah/kuantiti pinggan mangkuk cawan piring dalam sinki tiap2 kali aku nak basuh pinggan.

lpas basuh pinggan, gua mula sapu sampah. dari depan pintu depan, sampai pintu dapur habis semua gua sapu sampailah licin. tapi gua tak mop. kihkih. sbb gua tau kalo gua mop itu adalah cubaan untuk membanjirkan rumah. gua cuma mop kalo terdesak. terdesak yg gua maksudkan adalah apabila gua jalan atas lantai tu gua dapat rasa tapak kaki suci gua melekit2. dan bila tengok dari jauh boleh nampak kat situ ada tompok2 pelik. ketahuilah gua bahawa ada benda yg berminyak/air manis tumpah kat situ. dan tmpat tu slalunya adalah di depan tv tengah iaitu tmpat rasmi family gua melepak, dan adik2 gua suka makan kat situ. depa makan bukan mcm gua makan. mungkin sbb dilatih sejak kecik agar bermurah hati, adik2 gua slalu bg makan free kat buapak2 semut yg bermaharajalela dirumah gua.

tambahan perenggan diatas. masa gua sapu bukan saja sapu semata. gua menggunakan teknik sambil menyelam minumlah air iaitu gua menyapu sambil mengemas sambil tgk tv. gua sapu depan pintu sampai dekat tingkap, gua bukak tirai2 semua bukak tingkap, sampai dekat meja, gua kemas apa yg ada atas tu. slalunya ada buku2 ilma dan majalah2, mainan ilma (slalunya itik tu lah. gua tak tau kenapa hari2 gua letak kat tmpat lain esok msti ada atas meja), tudung ilya yg dipakai masa mengaji pada malam hari, buku log ummi gua, towel yg entah sapa punya towel *sbb adik2 gua pakai tibai towel mana yg ada*, kad2 kenduri, baju kiyat yg bau tengik dan sebagainya. gua kemas semua sampai yg tggal hanyalah meja, kerusi, alas meja dan buku yg sesuai. sampai kat ruang study plak kat depan komputer hari2 gua tgk ada cawan dan plastik2 cikedis dan sbgainya. kegemaran kimi adalah on9 sambil makan dan minum. kini fahamlah gua.

habis semua tu gua sidai baju plak. yg ni normal gua rasa. takda lagilah gua jumpak pinggan mangkuk dalam mesin basuh gua. cuma tadi siang gua tengok ada kaler pencil dlm mesin masa gua nak amik baju. mungkin adik2 gua nak bagi enhance kaler2 baju yg dah mula dull. gua tak pasti. habis sidai baju gua call ummi yg berada di skolah. ummi gua buk guru tau. gua call tanya nak masak apa2 tak? slalunya gua masak nasik ja. tapi kemarin gua berjaya masak ayam masak kicap. dan tak semena-mena adik gua kiyat tambah dua kali, ilya pulak bawak bekal pegi klas tajwid. balik dari tajwid dia ckp mmber dia cakap ''sedapnyaaa..sapa masak ni lia?" dia jawab ''aku yg masak sndri''..bnci tau adik gua yg tak habis2 cemburu buta dgn gua. ''tipuuu!'' nasib baiklah mmber dia ni berakal sihat.

habis siap semua dah gua pun mandi. pastu gua smayang. pastu mula aktiviti suka hati gua. memandangkan masa tu dah lebih kurang pukul 2-3 ptg, slalunya gua 0n9 ja masa tu. nak tgk tv bukan ada cita apa pn. gua tak layan indon dah skrg. atau time tu gua keluar pi beli barang2 dan sebagainya. atau jugak gua tgk movie atau bermain game pastry passion. atau baca novel. atau atau dan atau. eh bila sebut banyak2 atau atau atau rasa pelik kan?? mcm atau ni benda apa? kan? atau..

mnjelang petang gua tlg ummi masak kat dapur. then malam makan basuh pinggan pastu sapu skit2 pastu tgk tv kalo ada cita best. kalo tak gua on9. aah bnda yg sama gua buat. on9 on9 on9.. atau on9. kekkeke. sbb tu org asyik ckp gua on9 doplopat jam. tipuu. gua on9 diselang seli dgn leteran umi dgn ayah tau. ketahuilah betapa gua menderita. sob sob. T.T

sekian saja entry gua kali ni. panjang gilaa kot. cukup bukti lagi tak betapa gua takda benda nak buat?? okelah. adios amigos.

p/s 3 : - gua rindu kutikah kudenang, ku ifa ku halim, cahaya ramadhan.
             tak dlupakan juga sarjan dgn tyra T.T rendu
          - gua nak keja tapi gua malas. *gua nak duit jaa*
          - gua tgh panas hati gilaaaa dpt tau fmly gua nak holiday bulan 9 ni
            dan time tu gua tgh terjerut di kuantan
         
gua taktau kenapa gua pakai 'gua'. mcm dah terselesa plak dgn gua nih. sekian byep! kemsalam semua

motip??




No comments:

Post a Comment