>

Saturday 20 October 2012

the Kus

Entry ni tak da kaitan sama sekali dengan kuswadinata or angin kus kus ye adik adik sekalian. Ini berkenaan dua org Ku. Semua orang mesti ada ku dalam hidup kan. Tak kesahla sama ada kuku, kurap, kucing, atau kuala lumpur. Di keyell oh keyell~

Aku pun sama la dengan hampa. Tapi aku lebih sikit laa. Sebab selain daripada kuku dan kucing iaitu Emon,  aku juga ada dua ku yang hidup dan bagi respon ketika aku bercakap iaitu Ku dengan Ku. Yeay! Cakap sorang2 langsung tak best okei. Dua2 ni aku panggil Ku so nak kata apa lagi. Kening tu tak payahla berkerut sampai camtu sekali. Ni aku nak cerita la ni.

Sorang aku kenal dari sekolah rendah lagi, sorang aku kenal taon lepas kat kolej ni la. Tapi dua2 sama ja tahap kesayangan tu. Taktau kenapa, aku semacam ada connection dengan orang nama Ku ni. Kawan2 lain bukan tak sayang, yap saaaaayyyyanggg sgt2 jugak. Alaa Nabi pun ada kawan2 yang Baginda sayang lebih kan? Kasih sayang ni bukan benda yang kita boleh bagi secara adil. Mesti ada yang lebih ada yang kurang. Dan kat dua orang mek Ku ni perasaan tu lebih. Sumpah bukan lesbian wei. Alaa kasih sayang sesame sedara gitu <3

Ya, perangai masing2 memang beza gila. Tapi dua2 kena dengan aku. Contohla kalau Kutikah pasir kat pantai, Ku Ifa plak air laut tu, aku plak mestilah buih2. Mungkinla hampa tak pasti apa persamaan Kutikah dengan pasir and Ku Ifa dengan laut. Aku pun tak sure sangat tapi boleh dak sekarang ni kita amalkan konsep layankan ja apa aku merepek? Ni blog aku kot. Sukati aa.

Sekarang Ku Ifa jauh di perantauan. Mungkin tengah main2 pasir di tengah padang pasir sambil bergadoh dengan tok arab. Haritu dia cerita kat aku dia gadoh dengan tok arab woi. Samseng gila. Langsung tak sama dengan aku yang lemah lembut. Haritu adala dia balik M’sia sekali, dia tanya aku nak pesan apa kat dia. Dah nama pun pesan kan, aku pun pesanla gelang kayu kokoa empat. Balik sini dia bagi aku pun nak bayar, dia cakap dia bagi sebagai hadiah la. Oke. Kenapa tak bagitau awal2 wei. Aku siap pesan elok2 kat dia yang aku nak empat; satu utk aku,ummi,kaklong dgn Kutikah. Kalau tau bleh aku pesan 8 terus bleh bagi kat Cik Indon, Dayah, Tikah dan tidak dilupakan juga tok kat kampong. Hihi. Dahtu aku pesan abang arab katang dia tak bawak balik plak. Kalau tak hidung saja boleh buat penyangkut baju. Jimat. Benda jimat2 ni ummi mesti suka yeay :D
  
kaler koko adalah KU IFA

we miss u

Dan Kutikah plak sekarang outing. Sambil outing dia mesej aku. Selalunya dalam kelas pun dia mesej aku jugak bagitau mengantok lah, nak terberak lah apa lah. Masa nak pi kasukma haritu dduk depan bas dia mesej aku, dia naik bas dia mesej aku, bas tak gerak2 lagi pun dia mesej aku nak bagitau bas tak gerak, then bas gerak pun dia mesej bagitau bas dah gerak. Padahal satu pun aku tak tanya k. haha. Yap, dia memang takleh hidup tanpa aku, dia yang cakap msa sem1. Suwit <3 Kalini sumpah aku tak tipu. Secara tak langsung aku dah terbiasa dengan cara tu. So bila dia pi mana2 tak bagitau aku then aku cari dia or apa2 jelah yang membuatkan aku tertanya2 dia pi mana ka apa, tu aku jeles tu. Bebai.

Aku rasa mcm dah takda point la apa yang aku nak cakap ni hahaha. Oke, apa2 pun just nak depa tau aku sayang depa sangat2. Dan all the best untuk yang jauh di perantauan dan jugak yang sekarang ada kat food court ECM tengah bebai dengan somebody (dia habaq melalui msg). luls.

ok esei 700words kite dah nak siap ye anak2. Sebelum tu jom sama2 sedekahkan al-fatihah untuk ayah Ku Ifa yang meninggal dunia beberapa bulan lepas, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang beriman. Alang2 tu bolehla kita sedekah kat mak ayah kita sama tak kesahla yang masih hidup or dah takda kat dunia ni. Al-fatihah <-- bukan sebut perkataan al-fatihah saja, sila baca surah al-fatihah sekali sampai habis!


No comments:

Post a Comment