>

Wednesday 9 January 2013

Be who you are .. ?

(gambar sekadar hiasan yang hengsem)

oke, banyak kali dah benda ni main main dalam pala otak aku setiap kali aku nampak ayat2 yang lebih kurang macam tajuk entry ni. dan kalini baru aku ternampak sambil aku ada mood nak luahkan. So..

Be who you are. Apa maksudnya?

Be yourself.

Tapi!

Diri sendiri aku adalah sorang yang  suka marah, ego, pikiran tak masak. Ni aku amik side hina la. Sebab benda yang main-main dalam pala otak aku bila nampak ayat ni muncul bila aku pikir pasal side hina laa. Ayat macam paria, abaikan. Tu ja the best sentence yang aku mampu tulis dalam nak explain benda ni.

K, perangai yang hina dina, then dia suruh aku be yosef. Eh..?

Takpun contoh kalau aku pakai tudung labuh. Contoh jela. Then orang kata :

"alaa..buatpa pakai tudung labuh2 ni ecan. Jadi diri sendiri dahla. Hang lagi selesa pakai tudung syria kan. Bukan jenis hang pakai tudung labuh2 bagai ni". 

Haa.. salah kan salah kan? Aurat tu wajib tutup. So kenapa orang suruh be yourself..?

Ha ha ha. Mesti ramai macam  tak setuju dengan apa yang aku nampak bila sebut 'be yourself'. Entahlaa.. aku tau mesti ada samting positif pasal ayat tu. Dan aku tau be yourself tu bukannya define benda2 yang tak elok ja macam yang aku dok nampak. Sebab tu orang dok suruh be yourself. 

Tapi tiap2 kali aku nampak mesti benda ni ja yang masuk dalam pala otak aku. I just cant help it. Seriously. Aku memang keliru gila dgn ayat be yourself ni. Aku tak paham betoi la.. Aku just pikir kalau benda tu positif, teruskanla. Kalau negatif, berubah. 

Aku rasa fikiran aku ni terlalu sempit. Asai nampak be yourself ja, aku teringat benda2 negatif then aku anggap orang tu suruh aku jadi yang negatif. Kan? Padahai depa cakap benda lain. Cis punya fikiran.




Fikiran aku ja semua ni. Nanti makin matured kot2 la aku boleh nampak something dari be yourself ni. Kan?

(gambar sekadar hiasan yang GILA COMEYY tak tahan!!!!!!!)

1 comment:

  1. Betul la tu.. yang kita rasa tak baik, boleh je kita try improve (to be better) cket demi cket .. :) tak perlu nak totally pretend to be good..

    ReplyDelete