>

Tuesday 26 March 2013

Cinta tak bersyarat

Assalamualaikum

#np Number one for me. 
Nyanyi sendiri sendiri k.

Ehem..

Semua manusia ada mak. sama ada yang masih hidup, atau sudah di alam barzakh, dia still ada mak. Kalau takda mak macam mana dia ada?

Ya, harini aku nak cakap pasal mak aku, atau lebih mesra lagi dipanggil ummi oleh kami adik beradik, atau ubi bila tensi sangat ummi tak layan aku cakap apa. Entah apa dosa ubi kat aku sampai aku tetiba kaitkan dia bila tensi dengan ummi. Maafkan saya bi. Awak sedap. Lelwsz *insert troll face here*

Ummi sangat sayangkan aku. Tetiba tacing hat lagi 7 orang anak ummi tu. Eh ayah pun tacing gak. K k to be fair and square, ummi sangat sayangkan kita semua. Iya. Tapi bukan tu point kat sini. Nak cerita pasal benda lain tadi tapi sekarang dah lupa. Aarghh. Gewramnyewww itew.

Teringat dulu kecik kecik suka gadoh dengan Kimi sebab nak tanya ummi sayang sapa lagi. Tapi aku tak penah puas hati dengan jawapan ummi sebab ummi kata ummi sayang semua. Kenapa bila aku tanya ummi sayang siapa, ummi boleh pilih semua. Kenapa bila ummi tanya nak mainan apa bila belek belek catalog Cosway, aku takleh pilih semua! Mana perginya keadilan!!

Teringat dulu kecik kecik ada ayah marah aku sebab pa ntah, pastu aku nangis. Tidoq dengan ummi pastu ummi pelok aku. Aku kata kat ummi yang ayah tak sayang aku. Pastu ummi kata mestilah ayah sayang anak dia. Pastu aku nangis lagi kuat. Hahahaha. Sebenaqnya aku rasa malu gila ni sebab aku tau nanti ayah maybe baca sebab ayah stalker tegar aku. Tapi aku still tulis hahaha. Hai ayah *lambai lambai*. Mohon balik rumah nanti jangan ungkit pasal ni or Naan bunuh diri.

Aku ngaku la, memang masa zaman muda muda aku dulu aku agak selalu ‘bengang’ dengan ummi. Kebanyakannya sebab pemakaian. Time tu biasala tengok orang pakai baju kecik, aku pun nak. Takdala kecik teramat sendat tu aku pakai. Aku just nak yang biasa biasa. Tapi biasa biasa aku pada pandangan ummi pendek sebab tutup montot sikit ja. Tambah plak aku memang pakai jeans. Skinny jeans pulak tu oi! (skinny jeans tu dah hilang buat selama lamanya secara misteri) Mau dak asyik baloh ngan ummi. Pfft gila aku dulu. Tapi sekarang, aku baru sedar semua tu. Aku dah insaf. Inshaallah aku takkan kembali jadi macam tu dah. Taubat! Sebab aku sayangkan ummi dengan ayah.

Banyak gila dosa aku kat ummi. Tapi cukupla pasal baju tu ja aku tulis. Tetiba rasa sedih kan. Aku takmau rosakkan mood ceria yang aku cuba timbulkan untuk entry ni huhu. Sebab entry ni haruslah jadi entry bahagia, entry ceria. Sebab harini adalah hari istimewa. J

Memang kami takkan mampu balas segala jasa ummi selama hidup ni. But at least kami nak cuba buat yang terbaik untuk bahagiakan ummi. Ya Allah, bagilah kami kesempatan untuk itu. Jadikanlah kami anak yang  taat, yang mampu membahagiakan ummi dan ayah. Tak payah pikir panjang2 apa yang ummi dah buat dalam hidup ni. Kesudian ummi terima kami masa dalam perot lagi dah tak terbalas. Kasih sayang yang takda galang ganti. Cinta yang tak bersyarat. Cewah..


To: Ummi
26/03/2013 08:19 AM
Assalamualaikum ummi. Happy 50th birthday! Semoga hidup ummi dberkati Allah. Semoga panjang umur dan murah rezeki dan dipelihara Allah dari segala bentuk penyakit. Maafkan salah silap kami semua dan halalkan semua yg ummi dah bagi. We love you so much :*




No comments:

Post a Comment