>

Saturday 4 August 2012

soul supplement


hey there.. Ramadhan dah separuh. kita apa yang dah buat? aku pun tak tau apa yang aku buat. try nak jadi lebih baik, nak pebetul apa yang sebelum ni salah. tapi kadang2 kalah jugak sebab nafsu. terlalu banyak yang dah tersasar. tapi peluang untuk berubah masih ada. Allah kan maha pengampun. :) tapi kadang2 malu gak la weyy dok sembang srupa baguih sangat padahal orang tau sangat an aku mcm mana! even my bestieeeee pn kata aku gila glam nak sruh ramai orang like status sbb tu buat pasal agama. pftttsjhabdkjndknakn! pedih pedih. people do change lah =D pray for me yaw

kat sini aku nak share sikit benda baik yang aku baca dari fb Angel Pakai Gucci kot2 boleh gak wat saham akhirat walaupun sikit *kejip mata*. setiap satu yang aku baca semua macam woooww soo true.. nak share satu2 kat fb mcm banyak sangat. nanti kalau orang tgk banyak sangat dari aku maybe orang akan skip skip malas nak baca an an. so mcm takda guna aku share kalo orang tak baca. tapi rasa rugi kot tak share sebab mmg baik. so aku amik copy pelekat tang ni. baca nah baca nah. pastu tepek gak dalam palotak :) 

1) Ada kurang lebih 15 hari lagi ntok kita manfaatkan Ramadhan ntok berubah. Kalau bukan sekarang, bila lagi..? ;)

2) Kat Mahsyar nanti, kalau Allah tanya, "Kenapa kau tak sampaikan kebenaran pada yg lain?" Kalau kita jwb, "Err sbb sy dulu x sekolah agama," rasa2nya Allah nak terima x..?

3) Nabi SAW bersabda: "Sampaikanlah dari aku walau 1 ayat." Nabi tak cakap pulak, "Sampaikanlah dari aku walau 1 ayat wahai budak2 sekolah agama!" Ohoii!

4) Kalau budak2 sekolah agama sahaja yg boleh berdakwah dan menyampaikan agama, rugilah kita yang lain2 ni..! :O

5) Apalah guna hayat pjg di dunia, seandainya sesaat pon tak dimanfaatkan ntok Islam..? T..T (contohnya share2 benda baik2 bagi semua orang dapat tau jugak :) )

6) Allahlah yg menyatukan hati2 kita. Bukan duit kita, bukan keperamahan kita, bukan juga kehenseman kita, tapi Allah!

7) Setiap kali si kawan lama Encik Dosa dan Puan Noda datang menyapa, katakan kepada mereka dgn penuh bergaya, "Talk to the hand!" Eheh. ;D

8) Setiap kali anda teringatkan dosa dan noda lama, ucaplah "Astaghfirullah. Ya Allah kuatkan hatiku, aku mahu berubah!"

9) Dosa-dosa yang lepas pasti akan menghantui kita. Tetapi jangan khuatir, chenta dan kasih-sayangNya akan sentiasa menenangkan jiwa. =')

10) Dakwah dan tarbiyah ni macam MLM. Lebih ramai downline kita, lebih besar keuntungan yg kita akan dapat! Ohoii! XD

senanya ada banyak g yang beliau post tapi mampoihla kalo aku nak amik semua tepek sini an an. dahla essay 800words madam baitey tak start lagi huihui. kalo sapa yang nak tu rajin2 la bukak fb dengan inche belog beliaw. tak rugi. siyes. eh btw, skrg aku kat umah yangyong nih. saja nak mengada2kan diri buat2 nak beramah mesra dengan orang johor. padahal niat asal nak sep bajet makan dua hari yeyaayayayayayay. hina hina. tadi an bukak posa makan bihun tomyam. jeles an? tau dah..k la nak buat essay. byep. 



1 comment: