>

Wednesday 12 June 2013

Bukit Merah Part 2


Assalamualaikum

dan hai.

Harini aku nak sambung cerita haritu. Haritu kan cerita takat tempat kami main main air ja kan. Kami ni bukanla jenis manusia lupa daratan, so pas main air kami pun naik ke darat dan menerokai alam daratan pula. 

Masa beli tiket untuk main2 air, ayah dah beli yang package punya sekali dengan Ecopark. Lagi jimat macam ni la dari beli air lain, ecopark lain. So, kami pun dengan tulang dua kerat berjalan jalan membawa hati yang penuh duka dan nestapa mari kita menyanyi lagu shalalalalalalala ke ecopark. kbai. tengok gambaq ja lah woii!

banyak sangat gambaq sampai tak larat cari nak tunjuk yg mana, ni aku bagi sikit jolah eh.


Ni Kampung Air nama dia. Iyaa, tempat tidoq la. Ada ja hotel kat sini tapi lagi best kalau tidoq kat Kampung Air ni. Bleh tidoq terapung apung di atas air. Bukak tingkap pintu kat balkoni bleh tengok pemandangan yang cantik. Bleh nampak Pulau Orang Utan dari sini. Cantik weh.. tapi kami tak sewa sini sebab mahal. Sini dalam rm500 per night. Family aku plak ramai, jenis sewa 2 bilik. Hang gila ka apa nak perabih rm1000 satu malam untuk tidoq berak ja??!! Kirim salam rindu kewtartt kewtartt.  


K, pas untuk semua jumpa ja Kampung Air tadi, barula jumpa Ecopark. Agak jauhla jalan nak cari Ecopark ni tadi. Pastu masuk dalam Ecopark tu pun kena jalan2 lagi nak tengok binatang. Hang ni dok ecopark ecopark dari tadi, ecopark tu natang apa? K, ilek ilek jalan marah. Ecopark ni ikut terjemahan aku adalah nama-glemer-bajet-nak-nmpak-market-sikit bagi zoo. Cuma binatang tak byk sgtla nak banding zoo taiping.  Kiranya cam mini zoo la. Tapi mini mini pun ada alligator 2 ekoq k!

Eh lupa plak nak cakap pasai kak merak kat atas tu. K, dia adalah merak. Mulanya dia buat besa ja. Pastu kami dok usha lama2, cakap2 dengan dia suruh tayang ekor, dia pun tayang. Jenih binatang dengaq kata, tak ketegaq baguihlaa. Kesian tengok ekor dia yang asalnya cantik tu. Tu la, lainkali riakla lagi..riak lagi.. riak laaa...haaa riak riak


Ni pulak aku yang sedang bermain hamster. Aku bagi dia makan koci atas tapak tangan aku, pastu cepat ja dia habis. Pelik betoi tengok. Pastu bagi lagi, habis. Eh? Pastu aku nampak kenapa pipi dia melayut semacam. Picit picit pipi dia rasa bentuk2 koci! Ahahahahahahahahaha. Comei gilaaaaa dia simpan koci dalam pipi sampai melayut! Serius ni first time aku tau yang hamster simpan makanan kat tepi mulut. 


Ni pulak Kimi yang sedang bermain main dengan rusa. Lagi tepat, dia bermain dengan hidung rusa. Tengok kenapa hidung dia ni melekit semacam. Pastu dia bleh plak pi belek dekat dekat kan..


Ni pulak Kimi yang dah dicium rusa menggunakan hidung yang melekit. Wahahahahaha. Rasa nak bersorak ja aku tengok tuu.. Nasib baik dan snap gambaq ni. Padan mukaaaa.


 Ni Ilya dengan rusa yang dikuarantin. Rusa ni baru beranak, so dia dengan baby dia kena asingkan dari rusa rusa lain. Abang pekerja tu kata, cewah abang bak hangggg. K, k, encik tu kata rusa yang baru beranak kena asingkan sebab bapak rusa macam alergik laa dengan rusa baru beranak ni. Kalau tak kuarantin nanti dia pijak sampai lunyai. Thuhuhuuuuu. Sadis sekali nasibmu wahai kak sa. =(


Kebetulan masa kami pi tu dekat dekat waktu animal show, so kami pun mengambil kesempatan tengok la. Best la jugak. Burung kakak tua tu naik basikal, main skuter, main bowling, main belakon tembak tembak, main bola jaring, dan lain lain lagi. Yang dalam gambaq ni dia tengah main bola. Omeyy angattt... itew gewramm tenok buwum tuw mayinn.. (mesti ayah nyesal tak tolak aku jatuh dlm kandang buaya tu kan )


Ni pulak gambaq yang super terok lahir dari kamera fon 1.3Mp aku. ehehehe, soryy. Time ni memory kamera dah full, so terpaksa lerr. Tu aku nak tunjuk Pulau Orang Utan. Satu pulau tu dapat kat depa ja. Best gila baq hangg. Siap ada banglo lagi. Mesti jeles an dengan orang utan..?


Ni mereka yang sudah mau pulang. Jalan jalan tepi tasik amik angin.


Ni pulak budak yang ditinggalkan...alone..for ever... 
eh dahtu sapa yang amik gambaq? 

Ihiikkkkkk



No comments:

Post a Comment